Wielosezonowy półsyntetyczny olej odpowiedni do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Nie nadaje się do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych ze względu na zawartość siarki i fosforu. Może być montowany na silnikach z katalizatorem. Z tym olejem nie zaleca się przejeżdżania więcej niż 10 000 km.
Wielosezonowy półsyntetyczny olej odpowiedni do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Nie nadaje się do stosowania w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych ze względu na zawartość siarki i fosforu. Może być montowany na silnikach z katalizatorem. Z tym olejem nie zaleca się przejeżdżania więcej niż 10 000 km.
Wysokiej jakości wielosezonowy olej półsyntetyczny, odpowiedni do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Nie jest kompatybilny z pojazdami wyposażonymi w filtr cząstek stałych (DPF). Ten środek smarny jest przygotowany do przebycia 10 000 km między wymianami oleju.
Wysokiej jakości wielosezonowy olej półsyntetyczny, odpowiedni do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Nie jest kompatybilny z pojazdami wyposażonymi w filtr cząstek stałych (DPF). Ten środek smarny jest przygotowany do przebycia 10 000 km między wymianami oleju.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej kompatybilny z silnikami benzynowymi, diesla i LPG. Jest to środek smarny, który nie jest zalecany do pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych, ponieważ nie jest to olej o niskiej zawartości popiołu siarczanowego, który uszkodziłby najbardziej obecne systemy zapobiegające zanieczyszczeniom. Maksymalna częstotliwość zmian to 10 000 km.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej kompatybilny z silnikami benzynowymi, diesla i LPG. Jest to środek smarny, który nie jest zalecany do pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych, ponieważ nie jest to olej o niskiej zawartości popiołu siarczanowego, który uszkodziłby najbardziej obecne systemy zapobiegające zanieczyszczeniom. Maksymalna częstotliwość zmian to 10 000 km.
Wysokiej jakości wielosezonowy olej półsyntetyczny odpowiedni do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Jest to olej o dużej zawartości popiołu siarczanowego, dlatego nie zaleca się umieszczania go w pojazdach z filtrem cząstek stałych. Ten smar jest przygotowany do przejechania 10 000 km.
Wysokiej jakości wielosezonowy olej półsyntetyczny odpowiedni do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Jest to olej o dużej zawartości popiołu siarczanowego, dlatego nie zaleca się umieszczania go w pojazdach z filtrem cząstek stałych. Ten smar jest przygotowany do przejechania 10 000 km.
Półsyntetyczny olej wielosezonowy przeznaczony do silników benzynowych, diesla i LPG. Ten smar nie nadaje się do montażu w pojazdach wyposażonych w systemy zapobiegające zanieczyszczeniom, takie jak filtry cząstek stałych. Jest kompatybilny z silnikami wyposażonymi w katalizator. Ten olej ma częstotliwość wymiany 10 000 km.
Półsyntetyczny olej wielosezonowy przeznaczony do silników benzynowych, diesla i LPG. Ten smar nie nadaje się do montażu w pojazdach wyposażonych w systemy zapobiegające zanieczyszczeniom, takie jak filtry cząstek stałych. Jest kompatybilny z silnikami wyposażonymi w katalizator. Ten olej ma częstotliwość wymiany 10 000 km.
Wysokiej jakości wielosezonowy olej półsyntetyczny odpowiedni do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Jest to olej o dużej zawartości popiołu siarczanowego, dlatego nie zaleca się umieszczania go w pojazdach z filtrem cząstek stałych. Ten smar jest przygotowany do przejechania 10 000 km.
Wysokiej jakości wielosezonowy olej półsyntetyczny odpowiedni do stosowania w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Jest to olej o dużej zawartości popiołu siarczanowego, dlatego nie zaleca się umieszczania go w pojazdach z filtrem cząstek stałych. Ten smar jest przygotowany do przejechania 10 000 km.
Niedostępne
Niedostępne
Niedostępne
Niedostępne
Na tej stronie znajdziesz wysokiej jakości oleje wyselekcjonowane o wskaźniku lepkości 10W40 .
Wielu klientów poszukuje olejów o specyfikacji 10W40, nie wiedząc tak naprawdę do czego odnosi się ta nomenklatura.
Kiedy producent smarów silnikowych wskazuje na swojej etykiecie, że ma lepkość 10W40, nagle podaje nam dwie bardzo ważne dane. Z jednej strony mówi nam, jaka jest jego lepkość na zimno, a z drugiej, jaka jest lepkość, gdy silnik osiąga temperaturę roboczą.
Ponieważ już wiemy, że płyny te zmieniają swoją lepkość w zależności od temperatury, w której się znajdują. Dlatego olej silnikowy powinien chronić silnik w ten sam sposób przy pierwszym zimnym rozruchu, jak i gdy jest już rozgrzany i zmniejszyła się jego lepkość .
Im bardziej lepka ciecz, tym większy opór lub opór stawia przepływ.
Ale ponieważ oleje wielosezonowe do smarowania silników działają w dwóch różnych temperaturach, ich lepkość będzie również różna, gdy silnik jest zimny i gorący.
Ponieważ opory przepływu będą się zmieniać w zależności od temperatury oleju, jego moc jako środka smarnego również będzie inna.
Dlatego lepkość oleju wyraża się dwiema cyframi.
Pierwsza z nich —10W— oznacza lepkość oleju na zimno .
10W oznacza, że zimny olej jest dość gęsty, co nie gwarantuje maksymalnej ochrony ruchomych części silnika podczas rozruchu, jeśli silnik jest eksploatowany w miejscach, w których zima jest bardzo ekstremalna, a pojazd spędził noc w nocy na zewnątrz.
10W nie byłby zbyt odpowiedni w tego typu środowisku, ponieważ olej o niższej lepkości jest niezbędny na zimno, co gwarantuje maksymalne smarowanie w zimnych środowiskach (takich jak 0W lub 5W).
Druga cyfra daje nam informację o lepkości oleju wielosezonowego, gdy silnik jest rozgrzany i pracuje w temperaturze roboczej.
Lepkość na gorąco 40 wskazuje, że jest to dość lepki olej, odpowiedni do ochrony starszych silników .
Zawsze przestrzegając konkretnych zaleceń każdego producenta silników, zwykle preferuje się, aby nowsze pojazdy, z przebiegiem poniżej 100 000 kilometrów, były smarowane olejem o najmniejszej lepkości spośród tych, które zostały zaakceptowane przez producenta. Ale po pewnym wieku dobrze jest przestawić się na oleje o wyższym wskaźniku lepkości, co lepiej zabezpieczy ruchome części wewnątrz silnika.
Z tego wynika, że oleje takie jak 10W40 nadają się do silników, które zwykle nie pracują w bardzo zimnych środowiskach i które są już w pewnym wieku .
W każdym razie należy wziąć pod uwagę, że każda marka i specyfikacja oleju jest zoptymalizowana dla innego typu silnika. To jest powód, dla którego wielu producentów samochodów zaleca określone lepkości w zależności od osiągów danego silnika, a klient może wybierać między jedną marką a drugą.
W Endado można znaleźć bardzo szeroką gamę olejów 10W40 obejmującą znaczną gamę marek i specyfikacji: od tańszych olejów, takich jak Total Quartz 7000 Energy 10W40 czy półsyntetyczny Opel 10W40, po inne o niekwestionowanym prestiżu, takie jak Castrol Magnatec 10W40 czy Repsol Elite 10W40.
Każdy olej 10W40, który kupujesz na tej stronie Endado, zawsze ma nasze zwykłe gwarancje. .