Według lepkości
Najlepsze marki
Zamówienia
mój garaż
Kontakt/Pomoc
Według lepkości
Najlepsze marki
wybierz samochód aby zobaczyć kompatybilne produkty
Niedostępne
Olej o wielosezonowym składzie mineralnym do starych silników benzynowych i diesla. Ten środek smarny zawiera popiół siarczanowy, siarkę i fosfor, dlatego nie jest kompatybilny z filtrem cząstek stałych. Wskazane jest montowanie go w pojazdach wyposażonych w katalizator. Częstotliwość wymiany tego oleju to maksymalnie 10 000 km.
Niedostępne
Olej o wielosezonowym składzie mineralnym do starych silników benzynowych i diesla. Ten środek smarny zawiera popiół siarczanowy, siarkę i fosfor, dlatego nie jest kompatybilny z filtrem cząstek stałych. Wskazane jest montowanie go w pojazdach wyposażonych w katalizator. Częstotliwość wymiany tego oleju to maksymalnie 10 000 km.
Wielosezonowy olej mineralny przygotowany do silników benzynowych i wysokoprężnych. Nie należy montować go w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych. Tak, nadaje się do silników z katalizatorem. Z tym olejem nie zaleca się przejechania więcej niż 10 000 km.
Niedostępne
Wielosezonowy olej mineralny przygotowany do silników benzynowych i wysokoprężnych. Nie należy montować go w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych. Tak, nadaje się do silników z katalizatorem. Z tym olejem nie zaleca się przejechania więcej niż 10 000 km.
W tej sekcji znajdziesz zgrupowane oleje silnikowe, które mają wspólną lepkość 15W40 .
Wszystkie oleje silnikowe różnią się wskaźnikiem lepkości, który jest niczym innym, jak przeciwieństwem lub oporem, jaki stawiają, gdy muszą płynąć.
Aby zmierzyć tę odporność, SAE (Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacyjnych) postanowiło określić stopnie lub wskaźniki lepkości różnych olejów smarowych w oparciu o temperaturę, której jest poddawany podczas pracy silnika, bez uwzględniania innych zmiennych, takich jak jakość ilość dodatków, które ma lub rodzaj silnika, w którym będzie używany.
Ta klasyfikacja SAE jest niezbędna, ponieważ olej pracuje w różnych temperaturach, w zależności od tego, czy silnik został właśnie uruchomiony po długim okresie przerwy, czy też pracował przez kilka godzin .
Znaczenie opiera się na fakcie, że lepkość oleju zmienia się w zależności od temperatury, w której znajduje się olej. Podobnie jak w przypadku żelatyny lub przecierów, gdy olej jest zimny, ma bardziej stałą konsystencję niż po podgrzaniu (rozpływa się).
Z tego powodu lepkość oleju jest mierzona przy zimnym silniku i po osiągnięciu temperatury roboczej.
Oleje wielosezonowe mają zatem dwie wartości lepkości.
Z jednej strony mamy liczbę 15W, która wyjaśnia, jak jest w stanie pompować olej do zimnego silnika.
W tym przypadku silnik 15W40 mówi nam, że olej nie jest szczególnie optymalny do zimnych rozruchów, gdy silnik znajduje się w bardzo zimnym miejscu. Będąc bardzo „tłustym” olejem, gdy jest zimny, jego zdolność smarowania nie jest najlepsza, gdy jest bardzo zimny .
Jeśli auto było zaparkowane w bardzo zimnym miejscu, wytrzymując zimowe temperatury poniżej zera, olej o indeksie 0W lub 5W dawałby lepsze wyniki niż ten, który może zapewnić 15W.
Końcowa część wskaźnika lepkości, 40, wyjaśnia nam, że olej ten, pracując z silnikiem w temperaturze pracy, ma średnią lepkość, co gwarantuje lepsze smarowanie, szczególnie dla silników w pewnym wieku lub o dużych wymaganiach .
Producent silnika wie najlepiej, jaka lepkość jest najbardziej odpowiednia dla budowanych przez niego silników.
Obecnie obecny trend — jeśli chodzi o inżynierię silników — polega na tym, aby były one szybsze i wydajniejsze, z mniejszymi tolerancjami montażowymi między częściami.
Ta osobliwość oznacza, że stosuje się mniej lepkie oleje, co poprawia smarowanie. Pomysł polega na tym, że olej łatwiej krąży w całym układzie, tworząc bardzo cienką warstwę, która chroni tarcie ruchomych części.
Nie zostawiając nigdy tego, co jest zapisane w książce konserwacji dostarczonej przez producenta silnika, w przypadku nowych silników zaleca się stosowanie olejów o niskiej lepkości, przechodząc do wyższych wskaźników, gdy silniki przekraczają 100 000 lub 150 000 kilometrów.
W tym dziale możesz kupić olej 15W40 do swojego pojazdu w najlepszej cenie.
Jeśli Twój samochód jest z silnikiem Diesla, może być bardziej opłacalny zakup oleju Repsol Elite TDI 15W40, środka smarnego przeznaczonego specjalnie do pojazdów z wtryskiem bezpośrednim.
A jeśli masz samochód benzynowy — chociaż nadaje się również do diesli — najlepszą opcją może być olej Total Classic 15W40.