W pełni syntetyczny olej do silników benzynowych i diesla spełniających normę ochrony przed zanieczyszczeniami Euro IV lub Euro V. Jest kompatybilny z silnikami wyposażonymi w filtr cząstek stałych i katalizatory trójdrożne, ponieważ nie zawiera w swoim składzie siarki ani fosforu . Olej „Long Life”, który pozwala na maksymalnie 30 000 km.
W pełni syntetyczny olej do silników benzynowych i diesla spełniających normę ochrony przed zanieczyszczeniami Euro IV lub Euro V. Jest kompatybilny z silnikami wyposażonymi w filtr cząstek stałych i katalizatory trójdrożne, ponieważ nie zawiera w swoim składzie siarki ani fosforu . Olej „Long Life”, który pozwala na maksymalnie 30 000 km.
W pełni syntetyczny, wysokiej jakości olej wielosezonowy, odpowiedni do nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Smar ten posiada oznaczenie „low sops”, dlatego należy go stosować w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Jest to olej o „długiej żywotności”, dlatego częstotliwość wymiany sięga nawet 30 000 km.
W pełni syntetyczny, wysokiej jakości olej wielosezonowy, odpowiedni do nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Smar ten posiada oznaczenie „low sops”, dlatego należy go stosować w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Jest to olej o „długiej żywotności”, dlatego częstotliwość wymiany sięga nawet 30 000 km.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej opracowany do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych. Ten środek smarny jest odpowiedni dla pojazdów wyposażonych w systemy zapobiegające zanieczyszczeniom, takie jak filtry cząstek stałych lub katalizatory trójdrożne. Jest kompatybilny z silnikami Stop-Star. Dzięki temu smarowi możesz przejechać od 20 000 do 30 000 km.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej opracowany do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych. Ten środek smarny jest odpowiedni dla pojazdów wyposażonych w systemy zapobiegające zanieczyszczeniom, takie jak filtry cząstek stałych lub katalizatory trójdrożne. Jest kompatybilny z silnikami Stop-Star. Dzięki temu smarowi możesz przejechać od 20 000 do 30 000 km.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej kompatybilny z najnowszą generacją silników benzynowych i wysokoprężnych, które muszą być zgodne z przepisami dotyczącymi zapobiegania zanieczyszczeniom Euro IV i Euro V. Ten środek smarny jest kompatybilny z pojazdami wyposażonymi w filtr cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Ten olej ma częstotliwość wymiany 30 000 km.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej kompatybilny z najnowszą generacją silników benzynowych i wysokoprężnych, które muszą być zgodne z przepisami dotyczącymi zapobiegania zanieczyszczeniom Euro IV i Euro V. Ten środek smarny jest kompatybilny z pojazdami wyposażonymi w filtr cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Ten olej ma częstotliwość wymiany 30 000 km.
Wysokiej jakości wielosezonowy olej syntetyczny kompatybilny z silnikami Diesla i benzynowymi Opla i Chevroleta. Jest to olej pozbawiony w swoim składzie siarki i fosforu, dlatego jest kompatybilny z pojazdami wyposażonymi w filtr cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Ten smar ma interwał wymiany 30 000 km.
Wysokiej jakości wielosezonowy olej syntetyczny kompatybilny z silnikami Diesla i benzynowymi Opla i Chevroleta. Jest to olej pozbawiony w swoim składzie siarki i fosforu, dlatego jest kompatybilny z pojazdami wyposażonymi w filtr cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Ten smar ma interwał wymiany 30 000 km.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej do najnowszej generacji silników benzynowych i wysokoprężnych. Jest to olej „oszczędny paliwowo”, dzięki czemu zmniejsza zużycie paliwa i ma niską zawartość popiołu, dzięki czemu nie narusza filtrów cząstek stałych i katalizatorów trójdrożnych. Kompatybilny z silnikami zgodnymi z przepisami dotyczącymi zapobiegania zanieczyszczeniom Euro IV, V, VI. Ma maksymalną częstotliwość zmian 30 000 km.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej do najnowszej generacji silników benzynowych i wysokoprężnych. Jest to olej „oszczędny paliwowo”, dzięki czemu zmniejsza zużycie paliwa i ma niską zawartość popiołu, dzięki czemu nie narusza filtrów cząstek stałych i katalizatorów trójdrożnych. Kompatybilny z silnikami zgodnymi z przepisami dotyczącymi zapobiegania zanieczyszczeniom Euro IV, V, VI. Ma maksymalną częstotliwość zmian 30 000 km.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej kompatybilny z silnikami benzynowymi i Diesla. Jest kompatybilny z systemami zapobiegającymi zanieczyszczeniom, takimi jak filtry cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Dzięki temu smarowi można przejechać maksymalnie 30 000 km między wymianami oleju.
W pełni syntetyczny, wielosezonowy olej kompatybilny z silnikami benzynowymi i Diesla. Jest kompatybilny z systemami zapobiegającymi zanieczyszczeniom, takimi jak filtry cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Dzięki temu smarowi można przejechać maksymalnie 30 000 km między wymianami oleju.
W tym dziale znajdziesz najszerszą gamę olejków 5W30 w naprawdę ciekawej cenie .
Producenci olejów projektują różne rodzaje smarów, aby spełnić wymagania producentów silników.
Ponieważ chociaż wszystkie oleje zmniejszają tarcie między ruchomymi częściami silnika, prawda jest taka, że w zależności od konkretnych właściwości — pod względem składu i lepkości — każdego oleju wynik może być inny.
W rzeczywistości olej, który nie jest kompatybilny z określonym silnikiem, może spowodować jego awarię.
Zwykle dzieje się tak, gdy olej nie jest w stanie odpowiednio nasmarować wszystkich elementów; lub gdy olej jest tak gęsty, że powoduje większy wysiłek w pompie olejowej, aby cały silnik był w pełni nasmarowany. A ten nadmierny wysiłek może skończyć się nadmiernym zużyciem energii lub awarią systemu .
Ponieważ dziś prawie nie ma samochodów z gaźnikiem, będziemy ignorować oleje jednosezonowe i skupiać się bezpośrednio na wielosezonowych.
Smary mają różne lepkość w zależności od temperatury, w której się znajdują.
Oznacza to, że mówiąc o oleju wielosezonowym, mamy na myśli rodzaj smaru, który umożliwia zarówno pompowanie oleju podczas zimnego rozruchu (kiedy jest on gęstszy), jak i pracę, gdy silnik jest w temperaturze roboczej. stracić lepkość) .
Aby dokładnie wiedzieć, jak zachowuje się każdy rodzaj oleju (którego właściwości są dostosowane do określonych typów silników), SAE ustaliło klasyfikację, która wskazuje dwie różne zmienne:
W Endado znajdziesz szeroką gamę olejów 5W30, odpowiednich do wszystkich typów silników, zarówno diesla, jak i benzynowych, o ile są one niedawno produkowane.
Powodem tego rozróżnienia jest to, że obecne technologie silnikowe wymagają olejów o niższej lepkości, aby działały optymalnie.
Ponadto te oleje 5W30 noszą nazwę Long Life , które umożliwiają dłuższe okresy międzyprzeglądowe, dzięki czemu olej można wymieniać po 20 000 lub 30 000 kilometrów .
Jednak chociaż konserwacja jest wygodniejsza, często zdarza się, że ten rodzaj oleju o średniej lepkości jest spożywany przed innymi „grubszymi” lub gęstszymi.
Dlatego jeśli Twój samochód używa oleju 5W30, zawsze powinieneś mieć ze sobą trochę oleju w samochodzie, ponieważ od czasu do czasu poziom oleju spadnie i będziesz musiał co jakiś czas go uzupełniać.